Sunday, March 28, 2010

Η.ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ''Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΥΩΝ ΑΗΔΟΝΙΩΝ'' (ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ)

''..Τα ζώα στις «Παιδαριώδεις ιστορίες» είναι κατοικίδια, ζουν πλάι στον άνθρωπο, τον συντροφεύουν και τον εξυπηρετούν. Σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο τα ζώα θεωρούνται πράγματα. Στα κείμενα του Η. Π. Χ. τα ζώα είναι ωστόσο υποκείμενα. Ανάμεσα στον ιδιοκτήτη τους και σ’ αυτά γεννιέται μια σχέση. «Λύκε, λύκε/ δεν πιστεύω ό, τι και να λες/ ξαίρω ότι είσαι μόνος/ και τα βράδια κλαις…». Το τετράστιχο αυτό αποτελεί το μότο των διηγημάτων. Και όταν έχει τέτοιο βάθος συναισθήματος ένας άγριος λύκος, πόσω μάλλον τα φιλικά κατοικίδια. Δεν είναι έτσι χωρίς ηθικές συνέπειες το είδος της συμπεριφοράς που τους επιφυλάσσουμε εμείς. (Διότι η ευθύνη για το είδος του βίου τους, η διάρκεια, η ποιότητα και ο τρόπος του τέλους τους σε μεγάλο βαθμό μας ανήκει). Απ’ τη στιγμή δηλαδή που τα ζώα θα τοποθετηθούν στις παρυφές ή και μέσα στην ανθρώπινη κοινότητα, μας φαίνεται πως δεν υπόκεινται πια κατ’ αποκλειστικότητα στους νόμους της Φύσης...''  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ελισάβετ Κοτζιά
Διαβάστε περισσότερα..

2 comments:

  1. Τα ζώα νομικώς θεωρούνται έμψυχα κινητά.
    Και ο τρόμος παλαιότερα (όταν η ελεύθερη κτηνοτροφία συμμετείχε ενεργότερα στην οικονομική ζωή της χώρας) ήταν να υποχρεωθούν να κατάσχουν πρόβατα, κατσίκια κλπ.

    ReplyDelete
  2. Αρθρο 1077 ΑΚ : Αγρια ή τιθασευμένα ζώα . Τα άγρια ζώα είναι αδέσποτα εφόσον βρίσκονται στην φυσική τους ελευθερία. Αγρια ζώα μέσα σε περιφράκτο χώρο και ψάρια μέσα σε ιχθυοτροφείο ή σε άλλα περικλείστα νερά δεν είναι αδέσποτα . Αγριο ζώο που πιάστηκε γίνεται αδέσποτο αν ξανααποκτήσει την ελευθερία του και ο κύριός του δεν πάρει μέτρα, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση , για την καταδίωξή του .Τιθασευμένο ζώο γίνεται αδέσποτο αν χάσει την συνήθεια επιστροφής.

    ReplyDelete